dinsdag 19 juni 2012

Wieden wieden wieden.....

Deze week veel in de tuin gewerkt, was ook hard nodig, stond heel veel onkruid in.
Dus wieden wieden wieden en dat heeft resultaat opgeleverd want het ziet er n stuk beter uit.
Maar de geulen moeten nog uitgediept worden en nog een klein stukje van het gedeelte waar de kas komt moet omgegooid worden dus nog genoeg te doen hoor, naast het gewone bijhouden.
Jongste die zou helpen heeft zich zo uitgesloofd met sporten dat ie krom van de spierpijn liep dus dat duurt nog even maar dat komt wel goed.
Dat handige knippertje heeft goed zn werk gedaan, gaat allemaal wat simpeler met die hulpmiddelen, en waarom zouden we het ons niet gemakkelijker maken!
De peultjes kunnen we al eten!
Als je op de tuin bent kom je wel s iemand tegen,  kennis van een kennis die weer gehoord heeft dat we een kasje krijgen (de tamtam gaat hier ook hoor!) en hij had ook zo'n kasje of ik even wilde kijken.
Nou dat wilde ik wel.
Zoals ik al dacht een prachtig kasje, en zo schoon je kon er van de grond eten zo spick en span, volgens mij lapt hij zelfs nog elke week de ramen!
Maar wel weer ideetjes voor ons kasje opgedaan, kan nie wachten totdat het zo ver is.
De Frieslanders bloeien!
Met 'loop-maatje' schelpen gehaald voor in de geul. Altijd een auto met trekhaak en zelfs een karretje gehad nu had ik er een nodig en nu heb ik die niet meer. Maar gelukkig zijn er altijd weer lieve mensen die je helpen, dus een klein half kuubje schelpen gehaald.
Het lijkt heel wat maar toch denk ik dat we niet genoeg hebben er zal meer in zo'n geul gaan als dat we denken, maar ja dan gaan we nog een keer, we weten nu hoe het moet haha, want ja het had nog wel wat voeten in de aarde!
 Zo lijkt t niks, maar het is neen hele berg!
Er zijn nieuwe vrouwelijke tuinders schuin tegenover ons gekomen, dus toen ik bij kraan stond voor het water halen kennis gemaakt met een van hen.
Zijn 2 buurvrouwen die ook biologisch (proberen) tuinieren.
Ze moest even kijken naar onze pastinaak en ik bewonderde haar aardpeer de zgn vergeten groeten.
Kreeg een aardpeer van haar want die had ze over stond in de weg, pittig he!
Ziet er nu zielig uit na het overpoten maar schijnt een mega-plant van wel 2 meter te worden, en eens een aardpeer altijd een aardpeer volgens internet!
Die gaat woekeren, we hebben ons wel wat in de maag laten splitsen, nou ja we zien wel.

Aardpeer

Met de spinazie ging het helemaal niet goed begon na een paar keer ervan eten al door te schieten.
Blijkt dus voor-en najaars spinazie te zijn (nooit van gehoord) en voor de zomer (het schijnt nu zomer te zijn!?!) moet je andere spinazie zaaien.
Dus alles eruit en nieuwe zomerspinazie gezaaid, benieuwd of dit beter gaat!


Zag de buurman met een emmer paardenmest lopen sjouwen van een 'hoop' op het parkeerterrein.
Die hoop zou voor algemeen gebruik zijn en dus maar wat opgehaald en door de compostbak geschept, schijnt heel goed te zijn, nou het rook in elk geval wel heeeeeel goed!
De bietjes die zo zielig stonden richten zich wat op, de bosuitjes staan ook wat parmantiger, er zitten al regelmatig lekkere aardbeitjes aan en vanavond eet ik PEULTJES  hmmm zalig!
Kijk nu wordt het leuk he als je ervan gaat eten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten