maandag 5 augustus 2013

Rara snijboon.

blijft prachtig die bloemetjes
Nou ik weet nu waar die uitdrukking vandaan komt!
Ik kan wel een rariteitenkabinet beginnen voor de gekke dingen die ik uit mn tuin haal.


Het is bonentijd.
Had erg weinig boontjes gezet zodat ik ze zo op kan eten want ik vind ze nl niet lekker uit de diepvries. Evengoed worden we helemaal overspoeld door de bonen.
De kleine onooglijke struikjes produceren veel bonen (errug lekker), maar ook die paar staakbonen doen hun best.
Daar komen hele lange bonen vanaf, kan me niet herinneren dat ze vorig jaar zo lang waren.
Komt zeker van de warmte.
De snijbonen waar ik er veel van heb gezet omdat die zo heerlijk zijn (ook uit de diepvries), groeien geweldig hard.
De bonenstaken hangen bijna door onder het gewicht van die dingen.
Het zijn echt rare snijbonen ze hebben de meest vreemde vormen!
In de winkel zie je altijd alleen maar van die perfect gevormde bonen, nou in mijn tuintje niet hoor!


Vorig jaar al zulke gekke wortels geoogst dit jaar weer zulke gekke exemplaren!
Geen hondendrol maar een worteldrol!
Dacht dat het kwam omdat de grond misschien niet los genoeg was of de wortels niet voldoende uitgedund waren.
Maar dit jaar heb ik er extra op gelet en komen er weer van die vreemdsoortige dingen uit.
Zal wel een speling van de natuur zijn.


De tuin verandert al helemaal, het frisse groen is er alweer vanaf.
We gaan al naar de nazomer/herfst/winter, moet er nog niet aan denken!
Maar savonds merk je al dat t veel eerder donker is, dus niet meer tot 23uur op de tuin!
De doperwten en capucijners zijn er al uit.
De peultjes zijn zomaar in hun 2e jeugd, dacht dat t over was maar toen begonnen ze weer!
Dus daar plukken we nog maar ff lekker van.
Alle sla en andijvie (heel weinig gezet) is doorgeschoten, ging te hard met dit weer.
Dus maar weer s wat gezaaid, maar ook dat spuit de grond uit.
De spinazie doet het niet.
De borage was even terug door regen en wind omgevallen bovenop de spinazie.
Dat en de hitte heeft ze geen goed gedaan, had ze nog extra water gegeven, maar t wordt niks.

er komt n paprikaatje!
wat groeien die pepertjes toch leuk!
elke dag tomaten plukken


Mmmmmmmmmmm

tijd om nar huis te gaan
wordt al donker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten