zaterdag 10 mei 2014

Buffelen



ze groeien lekker die Frieslanders
Mijn vader zei altijd "de natuur kan je niet dwingen".
En zo is het ook, als tuinder maak je dat dagelijks mee.
Het ene moment is het gortdroog op de tuin, en het andere moment giet het
van de regen en waai je uit je verschoning!

spinazie en veldsla
Maar wat n weer nu ineens, het lijkt wel herfst!
Toen het even droog was snel naar de tuin gesjeesd en de schoffel erdoor gehaald.
Als het net geregend heeft gaat dat wat makkelijker.
Dat had de buurman al wel eens gezegd, maar ja ik ben een mooi weer tuinder dus dat had ik nog niet uitgeprobeerd.
lavas of maggiplant
Zo, echt hard in de tuin gewerkt deze week, liep ook wel wat achter dus het moest ook wel s ff gebeuren!
Het onkruid lijkt nu wat onder controle pfft wat n klus!

Tuinbonen hebben wel wat last van de wind
Wij, veel medetuinders en ik zijn al vroeg op de tuin begonnen.
Maar sommige mensen hebben nog niks erin staan.
Die gaan ineens aan de gang, maken de tuin plant klaar en gooien dan in n mum van tijd de tuin vol met allerlei plantgoed.

Erwten en kapucijners
Ze lopen dan eerst wat achter, maar dat lopen ze altijd wel weer in en dan komt het allemaal nog goed ook.
Toch is het bijzonder dat die lui zich zo in kunnen houden.
Als het weer een beetje knap weer is krijg ik zo'n drang, dan moet ik weer naar de tuin.
En zo komt het dat sommige tuinen al vol staan en andere nog braak liggen.

Peulen, lijken nu nog precies op de erwten/kapucijners
Deze week vond ik in de vriezer de allerlaatste bietjes, die heb ik met veel smaak opgesoupeerd mmmm!
Morgen denk ik dat ik de eerste spinazie kan oogsten, kan niet wachten!

koolplantjes, wat wazig door het insectengaas
 
Zag van de week de cursusleider van de moestuinierscursus hij kocht wat groenteplantjes.
Dus bij hem was er zeker ook wat mislukt!?!
Zaterdag is die praktijk dag, heb er zo'n zin in!

Knoflook
Ben ook lekker met mn bloemetjes bezig geweest.
Had van allerlei zakjes met bloemenzaad gekregen en gekocht.
Dat had ik voor gezaaid en nu weer uitgepoot in stekbakken, vooral veel Afrikaantjes en goudsbloemen, die kunnen straks overal tussen op de tuin.
Tegen luis en ander gespuis.
Wel ff een werkje maar dan heb je ook wat, hoop ik.
Die ene klimmer bij het insectenhotel (nog geen gasten gezien) heeft al bloemen!
Geen foto want telefoon was leeg, dus.

rode bes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten