zondag 18 mei 2014

Praktijkles moestuinieren

er komt kleur op de tuin
Na de herfststormen is het nu weer heerlijk weer.
En zo zoetjes aan staat de tuin al bijna vol, en in de kas staat ook nog van alles
dat moet er ook nog in!


Gourgette
Na de herfst van vorige week is het nu heerlijk zomers, wat n verschil!
Ik giet me een slag in de rondte want al dat jonge spul in de tuin heeft veel dorst met die warmte.
Wat er iets langer in staat hoeft echt niet zoveel water die redden het zo wel.


Afrikaantjes

De peultjes staan 10 cm hoog maar ze bloeien al wel en ik zag zelfs al ieniemienie peultjes hangen!


Zaterdag was de praktijkles van de Groei&Bloei in "The hidden garden".
We moesten verzamelen bij het café midden in het dorp en liepen gezamenlijk naar the hidden garden, dat was maar goed ook want we hadden m nooit gevonden zo zat hij verstopt.
Ik rij er bijna dagelijks langs nooit geweten dat daar een tuin was.
Het was prachtig weer en de tuin was een paradijs, werkelijk prachtig.
Naast de moestuin was ook nog een mega-bloementuin, nou ben ik niet zo heel erg van de bloemen, maar dit was wel een erg mooie tuin.
Ik was zo onder de indruk dat ik helemaal vergeten ben om foto's te maken, stom stom stom!


Niet alle kruiden doen het even goed, misschien nog ff geduld hebben.

 

Knolvenkel, niet alleen apart en lekker maar ook mooi om te zien.


Sommige bloemetjes zijn in de winter niet doodgegaan en komen gewoon weer op.


In de kas was het vandaag 36 graden, pfft zelfs de klok was naar beneden gevallen, door de warmte was de lijm gesmolten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten