woensdag 30 mei 2018

Mei, de boel ontploft!



Heerlijk, na alle ellende van zaaigoed wat niet opkomt, eindelijk de ommekeer.
Het gaat goed komen!
Nog voorzichtig maar de boel gaat groeien!

uien
Ondertussen een nieuw wiel (antilekband) in de kruiwagen.
Dat had ook weer wat voeten in de aarde, niets gaat hier normaal.
Eerst had ik al niet de goeie sleutel op de tuin, en toen ik (alle sleutels die ik had)
wel de juiste had was die moer met geen mogelijkheid los te krijgen.
Maar mijn vriendin was toevallig even op de tuin die bedacht dat haar zoon die vlakbij in een garage werkt dat ding wel even los kon draaien.
Dus hup de kruiwagen in de auto (weegt gelukkig haast niks) en naar de garage.
Daar kregen ze m ook niet zomaar los, moesten nog weer andere hulpmiddelen aan te pas komen.
Maar om een lang verhaal kort te maken, de nieuwe band zit er om!
Wel met en ander kleurtje, maar ja je kan niet alles hebben!

prachtig sla
broccoli
de piepers groeien lekker

De tuin is echt heel droog dus gieten gieten gieten.
In de kas is het over de 40 graden terwijl het (automatische) raam open staat.
Ik had de kas al gewit met het restje Temperzon van vorig jaar, alleen de onderkanten een
dun laagje want ik had niet meer.
Denk toch dat ik een nieuw potje ga halen en de kas even overnieuw in de witkalk zet.
Vooral door de dakramen komt mega veel zon, dus vooral de tomaten hebben erge dorst.
De druif heeft er geen moeite mee die groeit weer vrolijk door de deur de kas uit.








Naast het sjouwen met heel veel gieters water is ook de strijd met het onkruid weer begonnen.
Nou ja eigenlijk is die nooit over!
Dus in etappes wieden wieden wieden.
Langer als 2-3 uur is het niet uit te houden op de tuin het is veel te warm.
Alles is daar extremer, de warmte, de zon, de droogte, de wind, de kou, de nattigheid en de regen!
Misschien omdat er zo weinig beschutting is.





wortels

boontjes

peulen


Boerenkool voor zoonlief


courgette nog beschermd door een pot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten