woensdag 23 mei 2018

Mei de mooiste moestuinmaand!

eindelijk begint alles een beetje te groeien
O je wordt hier zo blij van als alles zo lekker gaat groeien op de tuin!
Eindelijk lekker warm ook droog maar daar kan je wat aan doen.
Dus loop ik elke dag met minstens 20 gieters water te sjouwen, maar ja is voor een goed doel.


alleen de mais en een paar tomaatjes is alles wat er over is van de 1e zaaironde

 
Eindelijk liggen de tegels in de schuur (rotklus) en is alles ingeruimd.
Nu blijkt weer dat het niet zo heel slim is dat al het gereedschap aan de wand hangt.
Door al die spullen kan ik er niet zo goed meer bij, handig!


alweer veel te veel troep in de schuur
Tot mijn verbazing ook nog een lekke band met de kruiwagen.
Vreemd want alle zware (en vieze) dingen doe ik altijd met de kruiwagen van de tuinvereniging!
Nu maar een anti-lekband besteld want ik moet niet elke keer zo'n geintje!



2e ronde zaaiwerk



de druif groeit weer tegen de klippen op
Was weer even een dagje naar mn (biologische) neefje in Groningen geweest.
Wat is zijn boerderij toch een paradijs, heerlijk om daar te zijn en dat te zien.
En natuurlijk nog een paar bijzondere tomaten en peperplantjes gescoord.
Elk jaar ga ik bij mn neefje op bezoek om zn prachtige boerderij en tuin te bewonderen.
Dit jaar iets eerder want ik moest hem een kalkoen bezorgen.
Een vriendin had een kalkoen die ze kwijt moest en mn neefje wilde hem wel hebben.
Dus ik op stap met een kalkoen in mn auto. Wat is zo'n beest enorm groot zeg!
Hij zat in de bench en ik had een kleed erover gegooid, gelukkig was ie stil.
Maar hij rook niet naar roosjes, pfft wat een stank!









 
 


 
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten