dinsdag 30 augustus 2011

Beestenboel

Niet alleen wij maar ook de beesjes genieten van ons tuintje.
Meestal staan de katten me al op te wachten als ik met m'n autootje vol oogst aan kom rijden.
Floris Flapdrol ons stresskonijn kijkt elke dag reikhalzend uit naar wat ik nu weer van de tuin voor hem heb meegebracht.
Is dan ook hoogst teleurgesteld dat de tuin hem nu veel minder lekkers geeft en moet het nu vaak doen met een worteltje uit de supermarkt, ja kan niet alles hebben!

Onze eeuwig jong en gek blijvende en voor alles in zijnde rode kater Sjonny ,voor de buurt Terror-Sjonny, vindt alles reuze interessant.
Zoals die keer dat de net gerooide Frieslanders in de achtertuin op worteldoek lagen te drogen.
Op z'n rug lag ie tussen piepers te rollebollen en met die dingen te voetballen, door de hele tuin lagen ze verspreid!
Toen ik twee tuinnetten aan elkaar maakte omdat ze nergens de juiste maat hadden, haalde hij met dezelfde vaart het touwtje eruit wat ik erin had zitten rijgen en gooide de hele boel in de war dat vreselijke beest!
De tomaten plukken we oranje en ze liggen dan nog rood te worden in een bakkie voor het raam.
Regelmatig kom ik smorgens in de keuken en dan is het bakje leeg.
Is Sjonny weer bezig geweest, door de hele keuken zelfs onder de bank en stoelen vind ik ze terug.
En ik maar denken dat dat beest de hele nacht voor jaffa ligt!


Harry, onze oud geboren super chaggarijnige maar ook heel lieve no-nonsens-kater, zit dat met een hautaine blik vanaf een strategisch punt allemaal te observeren.
Vindt alles maar toestanden en een gedoe, wil gewoon lekker in het zonnetje liggen slapen (weinig kans deze zomer) en op z'n tijd eten en vooral veel, heel veel geaaid worden.
Alles wat anders is als normaal keurt hij af, wat een portret!
En zo gaan de belevenissen op ons tuintje thuis gewoon verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten