maandag 1 juli 2013

Vreemde vogels


2 van de 3 asperges 'doen' het al
De beestenbende was deze week weer lekker in de weer.
Zag ik zomaar een mol door de tuin sjezen, ik wist niet wat ik zag!
Gelukkig kwam ie ergens anders vandaan en rende door mijn tuintje onder de rabarber van de buurman door zo de bosjes in.
En het kan ook te gek he, waren toch mn piepertjes aangevreten door een of andere vogel!


Omdat ik vorig jaar bijna een doodsmak maakte op het modderige tuinpaadje wilde ik dat pad eens even netjes vegen.
Maar ja ik kende mn eigen kracht niet want dit was het resultaat, zie foto.
Moet ik dus weer op jacht naar een nieuwe stok, maar ik denk er pas aan als ik weer wil vegen.

Girlpower!
En ach zo schattig de komkommerplantjes zijn nog heel klein, maar er zitten al ieniemienie komkommertjes aan! Een grotere plant waar al bloemen in zitten zijn nog komkommerloos.
Het kan raar gaan.


De buurman heeft een nestje in zn appelboom. Heeft ie toch wat, want appels zitten er bijna niet in terwijl hij toch prachtig in bloei heeft gestaan.
Schijnt te komen omdat er veel te weinig bijen zijn dus ook te weinig bestuiving.
zn pruimenboom doet het heel erg goed maar dat is een zelfbestuiver.
Wat een toestand allemaal!
Nou in mijn tuintje zijn bijen en hommels zat!
niet helemaal scherp maar dit is een hommel

wat doen ze t goed die blauwschokkers!

De koriander moest bij de wortels en de uien tegen allerlei ongenode gasten.
Nou kan me voorstellen dat er ook niks in de buurt wil komen, ziet er prachtig uit maar
jemig wat stinkt dat spul!

tis weer peultjes-tijd, zo lekker!
Ben er wel achter dat de rijen met peultjes veel te dicht op elkaar staan.
Moet nu steeds met mijn toch zeer atletisch gebouwde tengere postuur (haha) moeizaam manoeuvreren om al die heerlijke peultjes te kunnen plukken! 

geef je wat plantjes aan een collega, krijg je zo'n foto terug dat de andijvie goed is, geweldig he!

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten